Hoppa till innehåll
ANNS RESEDAGBOK

ANNS RESEDAGBOK

Sök
  • Om/about
  • Ställplatser och campingplatser vi besökt
Fjärilar/Butterflies

Nu är vi igång/Back in business again

mars 22, 2009 amandus

Idag åkte vi till Hornborgasjön och tittade på tranor, det var ca. 1150 tranor samt massor av svanar.
När det började skymma åkte vi till Eahagen och tände lampan, årets första lys! Det flög en del men inget intressant.Tranor och svanar/Cranes and swansÅrets första lys/The light is on, for the first time this year

Sverige/Sweden

Besöker en grå ö/Visiting a grey island

mars 7, 2009 amandus Lämna en kommentar

 

Är på Malmön, snöblandat regn och allt ser grått ut. Jag skulle aldrig stå ut att bo här året runt.

Sverige/Sweden

Nu är det vår…….

februari 28, 2009 amandus

img_00281

 

 Idag åkte vi en tur till sjön Östern, solen värmde när vi satt och drack kaffe. Vi såg havsörn, massor av grågäss dessutom hörde vi rördrom.

Ditt och datt/This and that

Snart är det vår

februari 26, 2009 amandus

Solen skiner och snön smälter, jag har ledig dag och Sarah kommer hem imorgon :)

Ditt och datt/This and that

Dags för den årliga NBS middagen

februari 23, 2009 amandus 1 kommentar

För 34 året i följd bjöds det på pizza och Britta tårta. Har försökt ändra meny men blev totalt nedröstad.

Inläggsnavigering

← Föregående 1 … 36 37

Kalender/Calender

juni 2026
M T O T F L S
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
« maj    

Arkiv

Kommentarer/Comments

  • Ann om Sista Ölandslyset för i år
  • Anonym om Sista Ölandslyset för i år
  • Ann om På tur igen
  • Anonym om På tur igen
  • Anonym om Nu har vi varit på Öland i några dagar

Kategorier/Categories

  • Ditt och datt/This and that (290)
  • Europa (3)
  • Fjärilar/Butterflies (258)
  • Sverige/Sweden (283)
  • Uncategorized (20)

Länkar/Links

  • Entomologer jag fångat…. på bild. Entomologists I have captured…. with my camera.
  • Google translation
  • Sarahs bilder. Sarah’s photos
Om/about Drivs med WordPress