Efter Skåne åkte vi till Öland. Där var väldigt torrt och ganska dåligt med fjärilar. Men Öland är alltid Öland – bara skönt att vara där.
Fåglar, fjärilar, Ironman och solnedgång var det vi ägnade tiden åt denna gången.




Efter Skåne åkte vi till Öland. Där var väldigt torrt och ganska dåligt med fjärilar. Men Öland är alltid Öland – bara skönt att vara där.
Fåglar, fjärilar, Ironman och solnedgång var det vi ägnade tiden åt denna gången.




Vi tände lampan i Konga. I brist på ”rariteter” fick vi hålla till godo med lite vanliga arter. De är ju också vackra!
I går (11/8) åkte vi till Löderups strandbad. Stormen inbjöd inte till bad.

Vi valde att parkera oss i Kåseberga. Där det finns en bra ställplats. Det finns alltid något roligt att titta på som t.ex. husvagn på flaket eller äldre man som åkte runt på ställplatsen på en segway.


I dag (12/8) handlade vi på fiskrökeriet i Kåseberga så i kväll blir det fest.

I går, 9/8, lämnade vi Malmön, vår hemmahamn.

Denna gången styrde vi söderut i Sverige. Planen var att vi skulle tända lampan i Mölle/Kullen. Vi hoppades att få se Cryphia muralis (murlavfly). När vi kom till Kullens naturreservat möttes vi av skyltar att det var förbjudet för husbilar att vistas i området mellan kl. 22.00 – 06.00. Det blev en snabbtitt innan vi tog in på en camping i Mölle.

Tur i oturen drog ett rejält åskväder in vid midnatt. Hade vi kunnat tända lampan så hade vi ändå fått plocka ihop. Nästa år tar vi vanliga bilen och åker till Kullen :)
I dag besökte vi Krapperups slott. Vackert område med fina trädgårdar och café men gofika.


I kväll är vi i Konga trakten. Om vinden avtar så tänder vi lampan.