Ännu ett besök på Öland

För tredje gången i år åkte vi till Öland. Skåne gav inget nytt även om vädret var bra. Vi hade många fina dagar på Öland men tyvärr ville inte elverket vara med. Så det blev bara ett par lyskvällar. Bästa fyndet blev en fin hona av A.sphinx (Hösttaggfly).

Sensommar på Öland
Sensommar på Öland
Promenad i Tveta
Promenad i Tveta
Njuter av brittsommaren
Njuter av brittsommaren

 

 

 

 

 

 

Nu har vi ställt in husbilen (Sloop) på vinterförvaring och väntar på våren 2019.

Nu väntar Sloop på att köras in för vinterförvaring
Nu väntar Sloop på att köras in för vinterförvaring

Årets sista tur med husbilen

Vi tyckte att Skåne, Blekinge och Öland var värda ännu ett besök. Så den 4 oktober gav vi oss iväg. Har nu varit några dagar i södra Skåne, i Ystadtrakten. Vädret har varit fint för att vara oktober, sol och värme. Anders har hängt ut några fällor och i går tände vi lampan vid Nybrostrand. Inte många fjärilar som visade sig. Skrämde upp en C.legatella (Harrismätare)

Solen strålar
Solen strålar
Vacker morgon vid Sandhammaren
Vacker morgon vid Sandhammaren
Än blommar det i sanddynerna. Marviol
Än blommar det i sanddynerna. Marviol