Ännu en dag med Hällristningar

Dagen, 23/5, började såhär.

regn, regn och mera regn

Men efter några timmar så såg det ut så här.

sol, sol och mera sol

Hällristningar kan man inte få nog av så vi åkte till Aspeberget. Där finns ovanliga hällristningar.

Denna ristningen har man inte lyckats tyda, något att fundera på?

Vi åkte vidare till Litsleby där en 2, 30 meter hög krigare finns inhuggen. Kanske det är en tidig Oden eller Tyr.

Idag, 24 maj vände vi hemåt.

Nästan i Norge

Nu (21 maj) är vi i Krokstrand. Rakt över fjorden ligger Norge, numera ett isolerat land.

På andra sidan Idefjorden ligger Norge

Vi gick runt i omgivningarna för att se om vi kunde hitta någon Fetörtsblåvinge (S.orion), inga fjärilar eller ägg, det är nog lite förtidigt. Men det finns annat roligt att titta på.

Ett gammalt stenhuggeri
En gammal telefonkiosk
Nyutslagna lupiner och gammal rostig kätting