Äntligen en fjärilsresa

I går, 21/5, lämnade vi hemmaön och styrde mot Skåne. Vi åkte till Skummeslövstrand för leta efter H.aulica (Gulfläckig igelkottspinnare) med magert reslutat. Dels var vädret halvbra och dessutom var miljön kraftigt förändrad. Enda livstecknet var en L.trifolii larv (Klöverspinnarlarv) .

Vi åkte vidare till Norrvikens ställplats. Regnskurar och blåst gjorde att vi avstod att tända fjärilslampan.
I dag, 22/5, åkte vi till Stenhotten en fin bokskog i närheten av Förslöv.

Vi har varit här flera gånger. Det är en bra lokal för A.tau (Nagelspinnare).

När det mörknade tände vi lampan. Detta är årets första lys. Nu är det bara att vänta och se vad som dyker upp.