Vi påbörjade vår Norrlandtripp den 30 juni med stopp i Uppsala. Träffade barn och barnbarn. Den 1 juli var det dags för en av årets höjdpunkter -konsert med Rolling Stones. Vi har sett dem åtta gånger sedan 1973. Denna konsert var otroligt bra, alla var på topp. De är ju alla i 70-årsåldern så det är beundransvärt att de orkar hålla rocktempo i två timmar.
I dag den 2 juli åkte vi först till Bråfors för att se om det fanns några britomartis. Anders tyckte sig se ett exemplar men fick det inte på bild. Detta är en art att vara rädd om. Den är på väg att försvinna från Sverige. Nu är vi vid Styggforsen, ska beta här ikväll. För er som inte är så bevandrade i fjärilsvärlden betyder att beta att man penslar trädstammar med en blandning av vin och någon sorts fruktmos. Vi använder glögg och fikon. Om det blir någon fångst får ni reda på vid nästa uppdatering av bloggen.



