I lördags den 2 juli gick vi till Kratersjön. Där flög för årstiden normala arter som P. aquilo (högnordisk blåvinge), C.tyche (fjällhöfjäril) och E.pandrose (fjällgräsfjäril). Det fanns många blommor att skåda.
Det är klart, fint vatten i Kratersjön och några snölegor fanns kvar här och där.
Den 3 juli åkte vi till Riksgränsen. Det fanns massor av döda björkar utmed vägen. Det är Fjällbjörkmätaren som gått hårt åt björkarna.

Kalevi och Matti från Finland kom till Björkliden den 3 juli. Eftersom vädret verkade lovande bokade Anders helikopter till den 4 juli för färd till Nissuntjårro. De hittade två parasiterade alpinakokonger, X. lyngei (fjällhedsfly) och P.sabini (polarfältmätare) Efter att de tillbringat dagen på fjället gick de tillbaka till Abisko, en promenad på fyra timmar.
Idag den 5 juli har regnet vräkt ner hela dagen så det blev en dag vid datorn. Nu blir det Tacokväll med Kalevi och Matti.














