Avslutning på detta års fjälltur

Den 13/7 lämnade vi Björkliden och vandrarhemmet Davvi Dallu, där vi har en jättebra ställplats. Vi har tillgång till el, kök, toalett och dusch.

Davvi Dallu
Davvi Dallu

Fällorna vi hade lite här och var bl.a. i Jukkasjärvi gav inget spännande. Däremot såg vi ett kul fordon där de fällde upp ett tält på taket. Två vuxna och tre barn fick plats.

Tält på tak
Tält på tak

På vägen från Björkliden åkte vi till Nikkaluokta för att se Kebnekaise i verkligheten. Hade ingen tanke på att gå upp på berget :)

Kebnekaise
Kebnekaise

Vi sov på en rastplats i Nikkaluokta. Sedan åkte vi vidare till Vilhelmina, där vi stannade över natten. Idag den 15/7 har vi hunnit till Noppikoski. söder om Sveg. Det är varmt och soligt som det är i övriga landet. På vägen har vi gott om E.ligea (skogsgräsfjäril)

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.