I torsdags tog Anders, Björn, Niklas och Stefan helikoptern till Nissuntjårro. De hittade lite smått och gott. Igår var en halvbra dag, regn och kallt. Vi var ute en stund och testade feromon. Eftersom väderprognosen såg bra ut ställde vi väckarklockan på 7 idag. Solen har skinit hela dagen och det har varit riktigt varmt. På förmiddagen gick vi upp på baksidan Njulla. Anders fick några napaea. Hem och fyllde på vattenflaskorna och sedan ner till en myr vid Abisko för att använda våra feromon. Turen fortsatte. Anders lyckades fånga funebris och parilis. Björn och Niklas kom till myren och provade feromonfångst. Nu ikväll är Anders, Björn och Niklas upp på fjället för att försöka fånga flyn på bete.



Hälsa Anders att det var ett ex av xestia loresi som jag la vantarna på under Björklidenkvällen. En mörk honindivid gjorde artningen lite väl komplicerad…
Mvh / Niklas