Vi åkte till Grytsjön och tände lampan. Det fanns fler tända lampor i området. Alltid populärt att åka till Grytsjön. Sent på natten kom en Salicalis, ny art för oss. Efter en stunds sömn i bilen åkte vi till Österlen,Hagestad. Tände lampan samt betade. Även i Hagestad hade vi konkurrens av andra lampor. Rara arter flög där, Lunaris och Ornata, även dessa är nya för oss. Hade bokat in oss på Backåkra vandrarhem. Kvällen den 2 juni tände vi åter lampan i Hagestad. Kletade bete på träden och väntade. Lunaris och Oranta dök upp igen. Resan är nog en av de bästa på mycket länge, inte ofta vi får tre nya arter på några dagar. Att vi dessutom slapp skådare gör ju inte det hela sämre.