Världens bästa döttrar gav oss interrailkort i present för att vi varit gifta i 40 år. Det bästa med presenten var att de åkte med oss. Vi åkte tåg genom Tyskland till Rom. Europa är vackert genom tågfönstret. Från München åkte vi sovtåg till Rom. Vi tittade på allt som är sevärt i Rom. Jag fick matlagningskurs i födelsedagspresent av döttrarna. Så en av dagarna i Rom tillbringade vi på en italiensk restaurang och lärde oss laga italienskt. Hoppas maten blir lika bra och fram för allt smakar lika bra när jag ska laga den på egen hand. Får väl skaffa mig en pastamaskin. Efter fyra dagar i Rom åkte vi till Pompeji. Spännande plats med Vesuvius och gamla Pompeji. Tre dagar stannade vi i Pompeji. Sedan tåg till Munchen. Där besökte vi två slott, Neuschwanstein och Linderhof. Neuschwanstein är förebild för Askungens slott, verkligen ett sagaoslott. Efterslottsbesök tog vi nattåget till Hamburg och vidare till Köpenhamn. Alla tågresor ute i Europa fungerade perfekt ……. men när vi kom till Lund började problemen, tåget var försenat så när vi nådde Nässjö hade sista tåget till Skövde gått. SJ fixade taxi till oss och andra resenenärer som skulle till våra trakter. Nu ska vi vara i Värsås några dagar och smälta alla intryck, titta på film och bilder. Tack Åsa och Sarah för resan och allt.


















