Inga nya fynd de senaste dagarna men Anders har fått många nya bilder på gamla fjärilar (nykläckta men finns i samlingen sedan tidigare). I söndags kom Östen Gardfjell hit. Iduna lockade även honom. På måndagskvällen bjöd vi Daniel o Östen på tacos. Trevlig kväll där smått och stort dryftades.
Igår åkte vi till Jukkasjärvi igen men inget bra flyg denna gången heller. En funebris var det mest upphetsande.
Idag har Anders och Östen tagit helikoptern upp på Nissuntjårro, hoppas på bättre lycka denna gången.
Idag var lyckan med Anders och Östen, de hittade fyra alpinakokonger varav två var parasiterade. Nykläckta norna flög på fjällheden. På vägen ner såg de kungsörn och ruvande ljungpipare. Solen strålade hela dagen, så det var två nöjda vandrare som återvände till Abisko.




