I Uppland

I går, 7/6, åkte vi till Vånsjöåsen. Ett naturreservat i närheten av Enköping. Vädret var bra, varmt och skönt. Det kom en fasan och hälsade på.

Så här års går ju solen ner så sent och upp tidigt så det blev bara chans att ha lampan tänd mellan 23.30 och 02.00. Det flög en del men inget spännande.

I dag, 8/6, körde vi till Skutskär och ut i obygden. Hoppades få se en H. pluviaria (Spetsvingemätare) men vi var en, två veckor försent ute.
Nu står vi vid Dalälven och tittar på ömsom regn ömsom sol. Imorgon blir det Uppsala.