Vi drar oss norröver

 Igår kväll ,30/5, betade vi i Hagestad igen. Det var många flyn på betena men inget upphetsande. Vi träffade en annan fjärilsentusiast i Hagestad, Bruno Enekvist från Lund. Han provade också att locka flyn till bete.

Bruno Enekvist
Bruno Enekvist

 

Idag vaknade vi av kraftig åska och regn. Vi drog oss norrut och nu är vi i Åhus. Idag har det varit riktigt sommarväder. Anders fick nya bilder på H.aquata (Vitaktig strimmätare). Nu har vi tänt lampan och kanske kan vi locka fram något spännande.

H.aquata (vitaktig strimmätare)
H.aquata (vitaktig strimmätare)

Vi har lagt märke till att vår typ av husbil har ökat. Kanske är det många som har kommit på att det är en liten och smidig modell. Ändå finns alla bekvämligheter som spis, diskho, kylskåp, toalett och dusch.

Anders slappar i favoritbilen
Anders slappar i favoritbilen

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.