Vi är kvar i sydöstra Skåne. Soligt och varmt utom i natt då ett kraftigt regnväder drog förbi.
Igår var vi i Kåseberga, ett måste när vi är i närheten. Där finns en affär med massor av godsaker. Det blev rökta delikatesser till middag, varmrökt lax, rökta musslor, rökt svärdfisk och favoriten rökt torskrom.
På kvällen betade vi i Hagestad. För er som inte vet vad beta i fjärilssammanhang är, så innebär det att man penslar en brygd av t.ex. vin, äpplemos o fikommos på trädstammarna. Detta lockar fram fjärilarna. Tyvärr kom regnet och störde.
När vi vaknade sken solen och allt var som det ska, soligt och varmt. Vi åkte till Löderups strandbad och gick runt på sandåsen där. Det finns flera små hus på åssluttningen. Några är som små Törnrosaslott. Vid ett hus har de byggt en linbana där de kan dra upp vad de nu kan behöva i huset.




