Nu har vi förflyttas oss till Öland

Vi avslutade Skåneturen med att åka till Ystad o lyssna på tornblåsaren i S:ta Maria kyrka. Varje natt mellan 21.15 och 01.00 hörs en lurstöt varje kvart i alla väderstreck från tornet i kyrkan. Sedan 1700-talet har det funnits tornväktare i Ystad. Förr var det för att tala om att allt är lugnt. Numera är det mest en turistgrej.

S:ta Maria kyrka

På Öland sken solen men hösten börjar visa sig……. lite.

Öland!

Vi har inte hittat några riktiga rarisar än men de kanske kommer.

Vacker kvällshimmel över Alvaret

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.