Öland, vindarnas ö.

Det har varit väldigt blåsigt de senaste dagarna. Ingen möjlighet att sätta upp lakan och tända lampan. Men Öland är alltid Öland så det finns annat att ägna tiden åt. I söndags den 1 oktober besökte vi Ottenby men där var inte många fåglar att spana på. Vi åkte till Velinge ochtittade på årets löktavla.

2017 års löktavla

I går, 3 okt, tog vi en promenad i Beijershamn. Där var flera kitesurfare som körde runt, lite sommarkänsla trots att det är  oktober.

Kitesurfare i Beijershamn

I Beijershamn finns en modern variant av runtavla :)

Petstenen

På kvällen var vi på möte hos Sydostentomologerna och lyssnade på ett föredrag om smalbin. Mycket lärorikt och spännande. Vi insåg att  det är mycket vi inte visste om bin. Vi träffade bl.a Anders Brattström och Pav Johnson.

Anders B och Pav J

Idag har det regnat och stormat hela dagen. Har slagit läger i Grönhögen.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.