Nu är årets fjärilssäsong över

Nu är det snart dags att lämna in husbilen på vinterförvaring. Känns alltid lite tråkig, vinter är ingen favorittid för oss.

Men det gäller att pyssla med lite annat roligt så tiden går fort mot våren. Anders jobbar med sina fjärilsbilder och jag håller på med släktforskning. Sedan finns det alltid något som behöver fixas till i huset.

Det har varit lite dåligt på fjärilsfronten i år, med endast tre, för oss, nya arter. Men nästa år planerar vi att åka till Abisko och där hoppas vi se många fjärilar och träffa många fjärilsentusiaster.

Så nu ser vi fram mot ett lovande fjärilsår 2018.

Polyommatus amanda
Polyommatus amanda

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.