Gårdagskvällens lys gav inget märkvärdigt. Här är några av de som kom.





- D.ruficornis (Vinterekspinnare) 2. C.pudibunda (Bokspinnare) 3. S.tetralunaria (Rödbrun månmätare) 4. W.cultraria (Boksikelvinge) 5. C.ocellata (Ögonfläckad fältmätare)
Mellan 8.30 och 10.00 såg vi ett femton tal A.tau hanar (Nagelspinnare) på jakt efter honor. Tyvärr lyckades vi inte hitta någon parning.
Solen började värma, sommarkänsla. Vi åkte till Järavallen för att leta efter L.camilla (Tryfjäril). Vi hade tur och hittade en larv.

För att fira Pingstafton tog vi in på Kåseberga ställplats.
Idag, 24/5, var det Löderupsåsens tur att få ett återbesök. Där brukar finnas roliga arter. Det var lite blåsigt så det flög inte så mycket men vi såg två lite slitna S.ornata (Prydlig lövmätare). Det är kraftig lutning på åsen så det är svårt att gå där men Anders är som en bergsget :)

Jag (Ann) stannar nedanför åsen och beundrar havsutsikten.

Vi upptäckte idag att L.camilla bytt skinn och att en L.anceps (Ektandvinge), som vi tog in vid Stenhotten, hade lagt ägg.

I kväll planerar vi att beta i Hagestads naturområde. Hoppas kunna ta in en hona av M.lunaris (Grått ordensfly).
Det kom inga fjärilar till betet i Hagestad. Den 25/5 åkte vi till Åhus. Fylle gasol så nu har vi gas i ytterligare ett år. Vår tank på 11 kg räcker drygt ett år.
På kvällen hade vi tänkt tända lampan men det blåste förmycket.
Nästa dag, 26/5 åkte vi till Transval för att se om det kröp något spännande. Ingen tur där heller.
Den 27/5 styrde vi hemåt med övernattning vid Mästocka. Gick en sväng på ljungheden men inget som kröp eller flög.