Larvigt på Öland

I går, 14/9, tände vi lampan vid Gårdby sandhed. Trots att det var varmt och nästan vindstilla så flög det dåligt.

Anders har fotograferat larver i brist på fjärilar.

Videsvärmarlarv, S.ocellata
Allmänt aftonflylarv, A.auricoma
Oxhuvudspinnarlarv, P.bucephala

I kväll har vi tänt lampan på Möckelmossen. Det är 16 grader och vindstilla. En härlig kväll, hoppas fjärilarna också tycker det.