Det är gott att leva

Igår avslutade vi dagen med middag hos Gunilla och Kent i Skogsby vandrarhem. På tomten finns den största hägg jag sett.

En ståtlig hägg
En ståtlig hägg

 

 

 

 

Idag den 18 maj åkte vi till Capellagården. Där finns en handelsträdgård, sommarutställning och kafé. I trädgården finns massor av spännande växter till försäljning. Väl värd ett besök!

Ismanstorps borg är ett spännande bygge från 300 – 600 e.Kr. Man vet inte riktigt vad den användes till, kanske marknadsplats eller samlingsplats för utbildning av nya krigare. På ängarna runt borgen växer rikligt med orkidéer.

Dagen avslutades med pizza vid Kalmarsund.

Pizzadags
Pizzadags

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.