Nu flyger fjärilarna

Igår sken solen och fjärilarna tog chansen att visa upp sig. Vi gick runt i Tvetatrakten och hittade ett fält med gullvivor och fick fina bilder på H.lucina (gullvivefjäril).

Gullvivefjäril
Gullvivefjäril

Tog ännu en tur till Ismanstorps borg. Efter promenad i omgivningarna testade vi nya kulinariska rätter med Omniaugnen. Igår blev det fiskgratäng och pepparkaka.

På kvällen tände vi lampan. Det som flög var för årstiden normala Ölandsarter.

Idag har vi slappat. Om vinden mojnar så tänder vi lampan på alvaret.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.