Igår sken solen och fjärilarna tog chansen att visa upp sig. Vi gick runt i Tvetatrakten och hittade ett fält med gullvivor och fick fina bilder på H.lucina (gullvivefjäril).

Tog ännu en tur till Ismanstorps borg. Efter promenad i omgivningarna testade vi nya kulinariska rätter med Omniaugnen. Igår blev det fiskgratäng och pepparkaka.
På kvällen tände vi lampan. Det som flög var för årstiden normala Ölandsarter.
Idag har vi slappat. Om vinden mojnar så tänder vi lampan på alvaret.

