Igår åkte vi till Grytsjön i Småland. Vädret var det bästa möjliga, varmt och nästan vindstilla. Det var bra drag runt lampan, men många förväntade arter hade inte kommit igång. Roligast var ett ex. av anachoreta (svartfläckig högstjärt). Några honor (vinterekspinnare, ektandvinge, bokspinnare och rödbrun bladspinnare) togs in för äggläggning/fotografering.
Idag 22 maj åkte vi tillbaka till Öland. Frisk vind gjorde att vi passade på att stanna till på ställplatsen vid Grönhögens hamn. Inget lysväder trots värmen. Grönhögens ställplats är populär, massor av stora husbilar och så vår lilla Sloop.

