Igår åkte vi runt i Albrunnatrakten och njöt av värmen och solen. Inte så mycket fjärilsjakt.
Idag den 24 maj gick vi runt i kalkbrottet i Grönhögen. Vi såg bland annat många S.roscida (mindre borstspinnare). Sedan åkte vi till Tveta och hoppades få se H.lucina (gullvivefjärilen) igen. Idag flög det ca. 10 exemplar, en av dem var en hona. Idag har det varit riktigt varmt, säkert 23-24 grader.
Nu har fjärilshonorna från Grytsjön lagt ägg. De är som små konstverk.
Nu har vi slagit läger på Möckelmossen och lampan ska tändas. Det är helt vindstilla, så vi hoppas på bra flygning.











