Det har varit väldigt blåsigt de senaste dagarna. Ingen möjlighet att sätta upp lakan och tända lampan. Men Öland är alltid Öland så det finns annat att ägna tiden åt. I söndags den 1 oktober besökte vi Ottenby men där var inte många fåglar att spana på. Vi åkte till Velinge ochtittade på årets löktavla.

I går, 3 okt, tog vi en promenad i Beijershamn. Där var flera kitesurfare som körde runt, lite sommarkänsla trots att det är oktober.

I Beijershamn finns en modern variant av runtavla :)

På kvällen var vi på möte hos Sydostentomologerna och lyssnade på ett föredrag om smalbin. Mycket lärorikt och spännande. Vi insåg att det är mycket vi inte visste om bin. Vi träffade bl.a Anders Brattström och Pav Johnson.

Idag har det regnat och stormat hela dagen. Har slagit läger i Grönhögen.