Sedan några dagar tillbaka är vi på en liten tur i Halland och Skåne. Vi håller oss på västsidan. Tau har vi sett på många platser. Kartfjärilen har också visat sig lite här och var. Tillbringade några timmar med att leta camillalarver vid Järavallen, utan resultat. I går kväll (12 maj) tände vi lampan vid Konga, Skåne, det blev ingen ny art men lite nya bilder.
I kväll har vi tänt lampan vid Mästocka. Vem vet vad som kan dyka upp? Vädret är i alla fall underbart!




