Den 13/7 lämnade vi Björkliden och vandrarhemmet Davvi Dallu, där vi har en jättebra ställplats. Vi har tillgång till el, kök, toalett och dusch.

Fällorna vi hade lite här och var bl.a. i Jukkasjärvi gav inget spännande. Däremot såg vi ett kul fordon där de fällde upp ett tält på taket. Två vuxna och tre barn fick plats.

På vägen från Björkliden åkte vi till Nikkaluokta för att se Kebnekaise i verkligheten. Hade ingen tanke på att gå upp på berget :)

Vi sov på en rastplats i Nikkaluokta. Sedan åkte vi vidare till Vilhelmina, där vi stannade över natten. Idag den 15/7 har vi hunnit till Noppikoski. söder om Sveg. Det är varmt och soligt som det är i övriga landet. På vägen har vi gott om E.ligea (skogsgräsfjäril)