Sommarväder på Öland

Det kom inget spännande till lampan i går.

I dag, 21/9, åkte vi en sväng till Naturbokhandeln i Stenåsa. Anders hittar alltid något roligt där att titta på.

En ny fjärilsbok kanske??

I Stenåsa fanns det en äng med lucern. Där flög M.stellatarum (stor dagsvärmare). Anders fick några fina bilder.

På eftermiddagen gick vi en promenad på Alvaret. Det var väldigt torrt, knappast någon växtlighet. En liten blomma hittade jag.

Nu har vi tänt lampan vid Möckelmossen. Det är 12 grader ute och klockan är 22.30.