På tisdagen den 15 aug. slaghåvade Anders på några olika ställen. Han fick bl.a. två artemisiaelarver (Malörtskapuschongfly) och ett antal absinthiilarver (Absintkapuschongfly). Vi åkte även en sväng till Mörbylånga. Där finns bra loppis. På kvällen provade vi att lysa i Kalkstad. Klent resultat.

På onsdag var vi på Haga Parks camping. Ibland är det skönt att få tillgång till lite extra faciliteter. Solen sken när vi vaknade på torsdagen så det blev slaghåvning vid Littorinavallen/St. Frö. Två fina fraudatrixlarver (Gråbokapuschongfly) hamnade i håven.
Det är triatlontävling i Kalmar och Öland denna helgen så vi valde att lämna ön på torsdag medan det fortfarande gick att komma över bron. Många vägar stängs av pga. tävlingen. Vi körde till Skövde, vår gamla hemstad. På fredag den 18 aug. träffade vi f.d. arbetskamrater. Alltid roligt att ses.
Nu är vi hemma på Malmön igen efter en rolig och spännande tripp till Gotland och Öland. Så nu ska vi ta hand om hus och trädgård innan nästa resa.






































