Gotland är vackert och blåsigt

Det är väldigt blåsigt på Gotland så dagarna ägnas åt annat än fjärilar. Bunge vandrarhem där Entomologmötet var är ett mycket trevligt ställe med vänlig och tillmötesgående personal. Maten var jättegod och riklig. Vi träffade många trevliga entomologer att umgås med. Arrangörerna (Gotlands entomologiska förening) av själva mötet var det väl lite si och så med. Men eftersom vi är vuxna så skötte vi oss själva.

I går besökte Anders och jag Bungemuseet. Det består av tre gårdar som flyttats dit från olika ställen på Gotland. En gård från 1600-talet, en från 1700-talet och en från 1800-talet. De var inredda med allt som hör till en gård. Bilderna nedan är från de tre köken. Jag tror inte att det var de fattigaste som bott i husen.

Det gällde att ducka när vi gick på vägen.

Ducka!
Ducka!

Idag avslutades mötet. Vi körde till Fårö. Mulen morgon men vid 12-tiden tittade solen fram. Först körde vi till Ekesviken. En fin sandstrand. Nej! Vi badade inte! Vi tittade på raukar och alla dess spännande formationer.