Nu har vi förflyttas oss till Öland

Vi avslutade Skåneturen med att åka till Ystad o lyssna på tornblåsaren i S:ta Maria kyrka. Varje natt mellan 21.15 och 01.00 hörs en lurstöt varje kvart i alla väderstreck från tornet i kyrkan. Sedan 1700-talet har det funnits tornväktare i Ystad. Förr var det för att tala om att allt är lugnt. Numera är det mest en turistgrej.

S:ta Maria kyrka

På Öland sken solen men hösten börjar visa sig……. lite.

Öland!

Vi har inte hittat några riktiga rarisar än men de kanske kommer.

Vacker kvällshimmel över Alvaret